Valborg

Åh jo. Valborg i Uppsala är speciell. Det har gått från att vara dagen alla förväxlade med första maj till dagen med fyra-fem olyckssaliga dagar som ligger nära intill i kalendern. Dessa dagar har därefter i brist på fantasi fått några konsonanter utbytta för att alla dessa vackra dagar ska rimma - vilket låter lika vackert som att rimma dåligt på begreppet dag i sig.

Dagen, nageln, vageln... blä.

Well. På dessa dagar, skvalborg, kvalborg, valborg och finalborg spenderar man större dagen med att umgås med goda vänner och förtära diverse drycker och mat. Mysigt!

Man forsränner även! Vilket Roos gjorde. Det resulterade i att hon idag har bytt namn från Den flygande holländaren till Den flygande egyptiern.




Oerhört vacker pose. Jag längtar genast bort till pyramiderna!



Här får ni en till.




GÖÖÖÖÖÖTTTTT vade PLASKAAEER!


Efter Roos uppvisning av hennes egyptiska kunskaper pallrade vi oss iväg till Gottsunda. Vi tänkte nämligen som så att vi åker ut med David till skogen, tittar på mossor och fåglar, äter och myser. Och hur värt var inte det?

Kvällen sen erbjöd att kolla på en oerhört speciell och underhållande film kallad De tre musketörerna. Ganska lycklig att jag inte ödslat en biobiljett på den.



Och att sen få gå och lägga sig när man är trött. Priceless.

Valborg får av mig i år 10 mossor av 10 möjliga!



Pappa och unge Spoel vandrar på!

Kommentarer
Postat av: Den flygande egyptiern

Jag ser torv!! Och ett konstigt veck i höjd med vänster bröst på sista bilden! Sjukt bra valborg, jag tycker också tio mossor :D

2012-05-02 @ 13:02:45
URL: http://zatafyra.blogg.se/
Postat av: Den flygande egyptiern

Jag ser f ö efterbliven ut på den sista bilden :D

2012-05-02 @ 13:08:12
URL: http://zatafyra.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0