Åldern kommer i förtid hos vissa..

Hej.

Idag var jag och Roos på stan. Jag skulle köpa nya löparskor. Det gick bra. För modevärlden kan jag berätta att vårens sportfärger suger pung. Allt är rosa, korall och pistage. Blä. Av tre onda ting så blev det rosa för de skorna passade bäst.


Efter skorna gick vi och åt på Max. Roos var sjukt sugen på hamburgare med hela kitet. Fair enough tänkte jag. Hamburgare var det längesedan vi syndade så varför inte?!

Vi går till Max, beställer hamburgare med plusmeny och massa sånt där jättesvulligt och jättefettigt. Utsvultna eftersom det närmar sig sju timmar sedan lunchen dregglar man enormt! Vi går till läskmaskinen och jag frågar vad Roos vill ha.


Hon svarar "Coca Cola Zero".............................


Ja ba.. öh?


Konversationen som följer är ganska innehållsrik och viktig för den fortsatta utredningen:

Jag: "Du skojar?"
Roos: "Nä."
Jag: "Du skojar?"
Roos: "Nä."
Jag: "Du skojar?"
Roos: "Nä."
Jag: "Du skojar?"
Roos: "Nä."

Förhöret fortsätter i ungefär en halv minut till jag slutligen utrett situationen. Roos VILL verkligen ha Coca Cola Zero. Jag blir helt paff, det här är skitjobbigt.

Min flickvän har gått och blivit en sån där tantbantare! Hon blir en sån där som svullar grejer men är liiiiite nyttig och tar sockerfritt i drickat. Eller en morot efter maten. Sedan kommer den nöjda tonen "Zaaah, eftersom jag varit zåååeh nyttig idaaah sååeh kan ja ju ta en litennn kak...bit när jag kommer hem. Zaah."

Uuh... uuaah!


Fan ta dig Annika Herlin!!! Du har matat in så mycket vuxenpoäng i den holländska lilla jäntan att det går till överstyr!




Som tur är så fortsätter kvällen åt ett positivt håll. Idag kom mitt nya objektiv på posten! Roos lär få problem när hon ska skriva sitt kandidatarbete eftersom någon, typ jag, kommer leka runt med den nya ögonstenen! Ankan, här är ditt nya virkningsuppdrag när du fått Flanders att sluta frysa! :-)


Den är så fiiiiin! Nu kan jag äntligen fotografera folks pormaskar!




Och förresten. Företaget jag beställde objektivet ifrån skickar alltid med godis i sin leverans. Har nu två stycken Milky ways i min ägo.



Gissa vem som lär äta upp dem efter som hon varit zåååeh nyttig idag...

Kommentarer
Postat av: Den flygande egyptiern

AMENÅÅÅÅÅÅÅÅH hahahahahaha

2012-05-03 @ 20:54:54
URL: http://zatafyra.blogg.se/
Postat av: Ankan

HAHAHAHAHA! Förlåååååt!! Men gubbighet är en dygd så är det bara! Keep it up Spoelie!! :D

2012-05-08 @ 22:45:50
URL: http://ankanankan.blogg.se/
Postat av: Julia

Hahaha, du skriver sjukt bra!

2012-05-20 @ 22:53:43
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0