I brist på annat...

Hejsan.

Mitt kandidatarbete är redovisat, min andra kurs som krävde en examinerande uppsats är avslutad. Min tredje kurs som krävde ett examinerande seminarium är avslutat. Jag har då bara kvar att skriva klart min kandidatrapport. Skönt!

Roos, hon har gjort klart hela sitt kandidatarbete. Godkänns sista versionen av rapporten så går den till tryck.

Gott. Vi är typ klara då. Så vad gör vi?

Jo.

Roos, är och firar med sina kompisar. Jag ligger hemma i feber.

Kul. Varför ska kroppen alltid reagera såhär? Jag är uttråkad, jag är trött, jag är rastlös, jag är febrig, jag är sjukt understimulerad, jag är hungrig OCH jag vet att jag kommer ha en precis lika tråkig dag i morgon också. Så värdelöst, ja.

Som sysselsättning sitter jag och tänker på lite aktiviteter som varit och bläddrar igenom lite bilder på telefonen. Så tänkte att jag rabblar lite grejer!


Här nedanför ser ni vår lilla teambuilding med Baskå! Jag och Roos gjorde en skattjakt som kommittén fick klara av tillsammans för att slutligen hitta sina egna supersnygga gula BASkepsar!

Det här är Per. Han är inte som alla andra människor. Just nu gömmer han sig bakom en spegel och sjunger Carola Häggkvists "främling".
Det här är Klara. Hon är inte heller som alla andra människor. Här plockar hon bomullstussar med näsan!

Ja, vi hade roligt den dagen! Roos lyckades även slutligen att baka goda kanelbullar! I min geovetargrupp går de nämligen under namnet "Degiga och kompakta, men smakar kanel och är mättande." =)
Såatteh. Vad mer hittar jag då? JO! Jag och Roos jobbade häromhelgen. Vi var ute hela dagen och värmde badtunnor och bastu. Ett helt okej krävande jobb då de kräver ständig uppmärksamhet men samtidigt VÄLDIGT skönt eftersom vädret var superb!

Det här är Roos. Hon är underbarast i världen! Här går hon bredvid roddbåtarna som går att hyra ute i Fjällnora :-)
Här är Roos ryggtavla igen. Hon är fortfarande lika underbar! <3

Så, det var lite kärleksförklaring i samma veva. BRA! Då ska vi se vad vi mer hittar i arkivet... JA!

Det här fick jag på min cykel helt spontant utan anledning av underbara Klara! <3

Sen hittade jag några (okej hundra) bilder från de exkursioner jag varit ute på senaste tiden. Kollat på lite sten och lite torv och lite växter :-) så nu kommer hundra (okej några) bilder därifrån!

Min hammare bredvid en vacker Stinkstone som sticker ut ur skiffret!
En snygg borrkärna! Okej, den innehåller inte alltför mycket torv men ser ni varvigheten!?!?!
Min hammare (IGEN!) som bara är en detalj bredvid den här coola tallen som stor och hängde bredvid ett vattenfall där vi kollade på ordoviciska lager :-)


Det var nog de bilder jag känner att jag orkade lägga upp för tillfället. Nu ska jag sova och drömma om chokladbollar. Jag blev just fruktansvärt sugen på chokladbollar... HINT KLARA!

<3

Yo



Kommentarer
Postat av: Marjolein

Fett cool varvig lera!

2012-07-07 @ 14:02:08
URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0