Sarv och narv är rent larv

Hej gott folk!

I morgon har jag och Roos tenta i floristik. Det är inte mindre än 707 kärlväxter som vi ska kunna. det är slokar och broddar och evor och narvar och veronikor och nejlikor och rötter och tåtlar och lappar och sälgar.

Färgen rosa finns inte utan den är antingen ljusare röd eller rödlätt vit. Lila finns ibland. Grön har tusen olika nyanser, vitgrön, blågrå, gröngrå, vitgrå, mörkgrön, vintergrön etc och blabla.

Det är mig så övermäktigt att jag såg till att göra Roos till en sothöna. Det stillade det mesta av min förvirring.

Närhelst jag känner att jag inte ser skillnad på brett sylformade blad och blad som är bredast vid eller ovan mitten, samt blad som är parbladiga med dubbelt parbladiga och flikiga småblad så kan jag alltid tänka på att Sotroos - Fulica atra Hollandaise - är svart på kropp, ginger på hjässa och har veckad haka.

Peace.

Kommentarer
Postat av: Ankan

HAHAHAHAHA!!! Åhh så snyggt!! Ni var förmodligen bäst på tentan!! För det vet jag!!! ^^

2012-07-30 @ 21:35:49
URL: http://ankanankan.blogg.se
Postat av: Ankan

Sv: Åh jag vill träffa dig!!! När var hur!? Jag kommer till Borlänge torsdagkväll och ska på kalas på lördagen. Men möjligtvis kanske nästa helg!? :D

2012-07-31 @ 21:15:17
URL: http://ankanankan.blogg.se

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0