Vår lägenhet!!!

Hej hopp! Nu var det länge sen sist igen. Men. Jag ska försöka mig på ett inlägg här iallafall, om vår stoooora lägenhet vi flyttade in i nu i somras. Jag har dokumenterat myset här på kvällskvisten med min kassa mobilkamera, och kommenterat med kloka ord. Enjoy! 
 
Den bruna dörren är den viktigaste, för där kommer man in. Den gråa dörren är också viktig, för där bakom finns en skrubb där vi gömmer allt vårt skräp.
 
Direkt till höger från hallen kommer man till vardagsrummet. Vitrinskåpet är Erikas lilla ögonsten, mycket spartanskt och nogrannt inrett. I övrigt syns ett fönster, ett blodigt får, och min ögonsten - soffan!
 
Här i vårt vardagsrum har vi inrett med mörkbrunt och rött - och piffat upp det med levande blommor! (Visst lät jag som en inredningstidning nu?!)
 
Om man sitter i soffan och vilar sin fagra stjärt ser man matbordet och in i köket. Det som hänger är vår lampa!!!! Sjukt bra, den består av 40 vinglas som hänger!
 
Här ser ni tre matlådor! De blev över efter att jag och Erika var mätta på zuchinigratäng (öh vad hälsofreaky jag lät nu).....
 
Här är köket sett från hallen!! Köksluckorna är nya! Och bänkskivan men den syns inte här!
 
Här ser man lite av hallen till vänster och in till höger är köket! Sen går vi in i denna vindlande korridor och kommer till...
 
...sovrummet! Mysig säng till vänster och garderob ser ni. Ni ser också sjukt fräscha tapeter, ca 1 vecka gamla!
 
Där sitter jag på sängen och fotar mig själv i spegeln.. och en byrå med strumpor, klockor, smycken och DVD:er i. Om man tittar noga ser man min och Erikas engagemangsmedalj också!
 
Mittemot sovrummet ligger badrummet. Användbart rum men inte vackert, undantaget draperiet :DDDD
 
Sen rakt fram från hallen kommer man till arbetsrummet/gästrummet! Där sitter Erika och skriver ett arbete om bananflugor, hihi! Och man skymtar även bäddsoffan. Där får man sova över om man vill (om man är snäll)!
 
Jahapp, det var det inlägget. Det blev inte så kul så kan kompensera med ett skämt på slutet:
 
Det var en gång två kikärtor som gick över vägen, sen blev de påkörda. Då sa en böna: Är ni homous eller???
 
HAHAHAHA!! Skratta då. Nähä, slipp då.
 

Puss!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

GUd vilken AWESOME espressomaskin som syns där!

2012-10-12 @ 01:32:56
Postat av: Frida J

åååh vad fint ni har fått det :)

Svar: Ja visst är det! Du får jättegärna komma på besök när du är i Uppsala nästa gång!
Spielie & Spoelie

2012-10-12 @ 11:07:30
Postat av: mom

Så stort det ser ut! Vem har piffat upp med levande blommor? Du glömde nog badrumsmatta som är lika glad som draperiet (och massa med fler kommentarer som jag redan har glömt bort).

Svar: Puss mamma! Du har helt rätt om badrumsmattan såklart, barnavdelningen på Ikea är bra! ;)
Spielie & Spoelie

2012-10-13 @ 21:16:55

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0