Nu blir det andra bullar!

Sjukt dålig rubrik alltså, men värre saker har man ju överlevt! IDAG har jag gjort många saker (jag är Roos).

FÖRST gick jag upp klockan 7 typ, började kursen självständigt arbete i biologi idag. När jag väl var DÄR så insåg jag att en av mina kursare var min gamla biologilärare från nian. Hjälp TÄNKTE jag. Men jag överlevde. Däremot kändes kursen ungefär som att bestiga Mount Everest utan syrgas, med en ikeamatlåda som enda proviant och dessutom med en bruten lårbenshals. Så beskrev LÄRARNA den, kändes det som.

Efter diverse föreläsningar om hur man skriver, hur man SÖKER samt hur man ger en student mest ångest åkte jag hem och åt lunch, handlade, bakade en liten kaka och sen kom mamma så for vi ut och ÖVNINGSKÖRDE. Jag körde som en kratta men det var kul ÄNDÅ.

Sen GJORDE jag bulldeg.

Den blev Fatzo dough.

Sen blev det bullar med kanel i, och massa smör, och förbannat goda var de också.

Flöööööt.

Här är kakan jag bakade! Eller typ, för det där är kakan jag bakade på jobbet igår. Toscakaka fast med kokos och vit choklad istället för mandelspån, GLUFS.

Ny grej vi har börjat med - handla en burk/påse kryddor varje gång du handlar! Bara för att utöka vårt kryddförråd lite. Jag glömde sist så fick straffhandla två idag! TUR att man har Icas "mina varor"-rabatter, hade 10% på en valfri kryddburk så jag fick hela 1,65:- billigare DÅ.

Otroligt nödvändigt OCH givande inlägg avslutas med en bild på min lunch som jag gjorde HEMMA häromveckan (Vänta, ska bara hämta mina care-glasögon).

Om jag skulle sälja dem på jobbet kunde jag ta 40 spänn för en sån. FATTA!

Om ni undrar varför vissa ord i dettta inlägg är skrivna med versaler kan ni undra ett bra tag till. Men det är ingen tävling.

PUSS! Och godnatt! (på ett ställe i dettta inlägg har jag stavat fel på dettta)(ni som undrar hur lång min näsa just blev: "Hey, I'm not Pinoccio!")

Kommentarer
Postat av: Tootiki

Fyfan, de där bullarna ser alldeles för snygga ut! Och mackan med för den delen...

2012-03-18 @ 09:16:51
Postat av: mom

Vem ska äta alla dessa bullar? Kom förbi med em at once!

2012-03-18 @ 21:16:00

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0