Det här med att komma i tid

Ni som känner mig vet att jag är jordens värsta tidsoptimist.

Jag kan liksom inte räkna ut hur lång tid det tar att göra saker, så det slutar alltid med att jag kommer sent. Några minuter eller väldigt många minuter, det varierar. Oftast är det bara några minuter, jag tror till exempel att jag hinner krama Erika några minuter innan jag snabbt cyklar iväg till skolan fast jag egentligen borde åkt direkt jag har borstat tänderna. Folk räknar liksom med att jag kommer sent.

Och det värsta - är jag i tid så tänker jag alltid: "fan vad duktig jag är!! Varför får jag inte beröm av hela världen?" Hur pinsamt är det inte att tänka så??

Så nu behöver jag tips: vad ska jag göra? Hur ska jag bli bättre på det här?

  • Ska jag ge mig själv värsta belöningen om jag kommer i tid till allt i en vecka?
  • Nåt tips på straff? Så att det blir sjukt obehagligt att komma sent?
  • Vara mer effektiv på morgonen - hur gör man?
Plis hjälp mig!

Oj den slev bned.. Aja, där är jag när jag hade klippt mig sist. Då kom jag sent till frisören (!!!!). ILLA!

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag vet redan att du är ett hopplöst fall.. så gör du dina desperata försök du :-p

2012-03-05 @ 18:21:26
Postat av: Ankan

Hmmmm.... Jag tror jag har en handlingsplan för dig! :D

2012-03-06 @ 17:37:15
URL: http://ankanankan.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0