Det tända ljuset där jag inte har släkt

Hej. Erika heter jag. Jag har massa stenar. Stenarna samlar jag just nu på den svarta bokhylla som jag och Roos har hemma. För att stenarna ska synas, har jag även en lampa (den är egentligen Roos men jag har satt dit den) som lyser upp mina vackra stenar.

Igår, satt jag och skrev om amnioters egenskaper som gör att de är anpassade till vatten. Jag ville därför veta mer om "streamlined body contour" - alltså strömlinjeformad kropp. Jag yttrade detta högt och Roos sken upp: "Det står ju i min Biology!" och studsade iväg till bokhyllan.



Knöst - ryck - slit



Det är alltså Roos som försöker ta fram hennes biologibibel (fast den riktiga bibeln är smäcker som Barbie i jämförelse)

"Men sluta ramla ner lampjävel!" hör jag det vrålas bakom mig. Tänker inte dess mer på det utan fortsätter stirra på datorn.



Stånk - sliiit - ryckryckryck - knöst



Hmm...?



"MEN SLUTA RAMLA NER LAMPJÄVEL!" ekar det i vår lilla lägenhet. Därefter följer en millisekunds tystnad, vilket brukar vara ungefär längden på den tystnad jag får uppleva när jag är med Roos, eller med Trasan för den delen.



KRAAAAASCH!!!!!



Åh herregud.

Jag fick veta allt jag behövde om strömlinjeformade kroppar, men nu finns det inget ljus över min stensamling mer :-(



Kommentarer
Postat av: Roos

AMEEEEEEH!!!

2012-04-18 @ 10:55:54
URL: http://zatafyra.blogg.se/
Postat av: Tootiki

Nämen ojdå. Alla som är förvånade räcker upp en hand. Ingen? Nej jusdet...

2012-04-19 @ 21:20:46

Lämna gärna en kommentar!

Vad heter du?
Lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0